Viļakas novada domes mājas lapa

Tālākizglītības kursi „Mūsdienu radītie izaicinājumi un risinājumi bērnu un pusaudžu audzināšanā”

10.janvārī kultūras centrā Rekova" pulcējās sešdesmit pieci  Viļakas un septiņi Baltinavas novada klašu audzinātāji un skolotāji, lai piedalītos tālākizglītības kursos „Mūsdienu radītie izaicinājumi un risinājumi bērnu un pusaudžu audzināšanā”, kurus vadīja  mag. psych., sertificēta psiholoģe-konsultante Dace Lapiņa. Lektore ir pasniedzēja Starptautiskajā Praktiskās Psiholoģijas Augstskolā, darbojas kā psiholoģe un nodarbību vadītāja Sociālo Interešu Institūtā.

Apmācības programmā bija ietverti temati par ilglaicīgu un īslaicīgu mērķu uzstādīšanu, mērķa apzināšanos izskaidrošanu un sasniegšanu, par uzvedības problēmām un veidiem, kā uzlabot bērnu uzvedību, par skolēnu  izpratnes veicināšanu par savu rīcību un tās rezultātu u.c. Tika piedāvāti praktiski problēmu risinājumu piemēri komunikācijā ar bērniem un pusaudžiem.


Arvien vairāk pasaulē un arī Latvijā bērnu un pusaudžu audzināšanā un disciplinēšanā tiek uzsvērta personības un individualitātes attīstība, kas sekmē labvēlīgu, nevardarbīgu bērna attīstīšanos par patstāvīgu un raksturā noturīgu personību.


Pozitīva audzināšana nozīmē izcelt labākās bērna īpašības, uzklausot un saprotot, uzslavējot un iedrošinot bērna centienus, ievērojot uzslavējamu bērna uzvedību un atalgojot bērnu par to. Realitātē pieaugušajiem daudz vienkāršāk ir norādīt bērna kļūdas, nekā uzslavēt lietas, kuras bērns dara labi. Šādi bērns saņem ārkārtīgi daudz uzmanības savas negatīvās, nevis uzslavējamās uzvedības dēļ, kuru mēs vēlētos redzēt viņā attīstāmies.


Tas nozīmē, ka visiem bērna dzīvē svarīgākajiem pieaugušajiem bērna interesēs savstarpēji jāsadarbojas, līdz ar pirmajām savstarpējo attiecību pirmajām dienām.


Daudz tika runāts par pedagoga, klases audzinātāja atbildību. Ar humoru kursu vadītāja jautāja, vai mēs zinām, ar ko pedagogs atšķiras no Dieva? Dievs zinot, ka viņš nav pedagogs, bet skolotājs ne vienmēr atceroties, ka ne esot Dievs un bieži vien gribot uzņemties atbildību, kas būtu jāuzņemas vecākiem, ģimenes ārstam vai  sociālajam dienestam.  Tika analizētas dažādas situācijas un doti praktiski padomi, kā rīkoties sarežģītās situācijās. Guvām veiksmīgas komunikācijas ar bērnu atslēgu - jāatrod laiks, lai mainītu attieksmi.


Iztirzājot bērnu disciplīnas problēmas, lektore aicināja uz skolēnu nedisciplinētību paraudzīties pašu skolēnu acīm - dažkārt mūsu izvirzītā problēma  bērna skatījumā nav nekāda problēma, viņi tā audzināti, nemaz nemāk uzvesties savādāk.


Runājot par skolotāja darba specifiku, lektore vairakkārt atgādināja, ka nedrīkst atdot visu enerģiju darbam, nedrīkst aizmirst par sevi, sev tuvajiem cilvēkiem. Cerams, ka kursu dalībnieki veiksmīgi tiks galā ar uzdotajiem mājas darbiem un neaizmirsīs ik pa brīdim uzslavēt ne tikai savus skolēnus, bet arī sevi, savus kolēģus un sev tuvos cilvēkus.


"Daudzas mācības ir līdzīgas loga stiklam. Mēs caur to raugāmies uz patiesību un tomēr tas šķir mūs no tās."

(Halils Džebrans)

Viļakas novada Klašu audzinātāju MA vadītāja Aina Keiša

17.01.2014
Kalendārs
« Janvāris 2022 »
POTCPSSv
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
Šodien
Šodien vārda dienas svin:
Tenis, Dravis
Īsās ziņas
No 8.novembra līdz 2020.gada 4.janvārim Viļakas novada muzeja izstāžu zālē skatāma izstāde "Austrumu robežu sargājot: Ziemeļlatgale" ...
Skolēnu autobusu saraksti 2019./2020.māc.g. Saraksti ...
Valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs ...
Valsts robežsardzes robežapsardzības nodaļu kontaktinformācija ...
Jaunākie video par mūsu novadu no Latgales reģionālās televīzijas. ...